prodej a rezervace vstupenek
Moravské divadlo Olomouc
WebTicket

pokladna MDO
tel. 585 500 500
pokladna@mdol.cz

FESTIVALOVÉ ŘEVUE

VIDEOZPRAVODAJ

20. 5.
17:00Konvikt / Divadlo K3
Lenka Vágnerová
PERFEKTNÍ DEN
aneb Mr. Gluteus Maximus
PERFECT DAY
or Mr Gluteus Maximus
DOT 504


choreografie choreography Lenka Vágnerová
účinkují dancers Michaela Ottová, Lenka Vágnerová, Pavel Mašek, Václav Janeček j.h. as a guest
scénografie a kostýmy, projekce stage design, costumes, projection Jakub Kopecký
light design Jakub Kopecký, Jan Mlčoch
hudba a zvuk music and sound Jan Středa

Taneční horor z lázeňského prostředí. Jeden osamocený správce lázní. Milovaná Sonja. Mnoho zvaných i nezvaných návštěvníků. Němý opeřený přítel…
Tanečně pohybový kvartet nahlíží na čtyři osoby, které se navzájem neznají a které spojuje pouze rozhodnutí příjemně strávit volný den. Nejen lázeňský host, ale i návštěvník saun, fitness a wellness center dosahuje pocitu uvolnění, harmonie a řádu skrze fyzický kontakt. Choreografka Lenka Vágnerová se tuto lidskou interakci snaží scénicky zachytit. Tři členy skupiny DOT 504 doplní tanečník Václav Janeček, pedagog klasického tance na katedře tance HAMU a dramaturg baletu Národního divadla.

A dance horror from a spa resort. A lonely spa manager. Beloved Sonja. A lot of invited and uninvited visitors. A mute feathered friend...
A dance quartet about four people that have never seen each other and the only connection between them is the decision to spend a day off relaxing. Not only the spa goers but also the sauna, fitness and wellness centre goers reach the feeling of relaxation, harmony and order through physical contact. The choreographer Lenka Vágnerová tries to capture this human interaction on stage. Three members of DOT 504 are joined by Václav Janeček, a dancer and classical dance teacher at the dance faculty of Academy of Performing Arts and a dramatic adviser of the ballet of the National Theatre.


Dílo bylo jako ušito na Václava Janečka v roli úlisného maséra, jehož charisma naplňovalo celé jeviště a precizní gestika a mimika vytvářela i z levných fórů duchaplnou satiru. Lázeňští hosté Lenka Vágnerová, Pavel Mašek a Michaela Ottová působili jako orchestr, který drží formu, ale dává vyniknout sólistovi. (…) Způsob práce s pohybem byl profesionálně promyšlený tanečně i choreograficky, vyzvednout bych ale chtěla především kompaktní dramaturgickou strukturu, která udržovala diváky v dynamickém napětí bez klopýtnutí od začátku až do konce.
Lucie Burešová, Taneční aktuality / 5. 12. 2010

Ačkoliv scéna, kostýmy i hudba jsou výraznými složkami představení, nejsilněji mi v paměti utkvěly dvě taneční scény: skvělý souboj ženských představitelek (rozdrážděných škodolibým doktorem), ve kterém se do sebe pustily typicky ženskou zbraní – dlouhými rozpuštěnými vlasy, a sólo Michaely Ottové, která svým tělem ladně i energicky vířila v množství barevných kaménků rozsypaných po scéně. Stejně jako tyto dvě scény, zanechává celá choreografie-inscenace v mysli konkrétní, plastickou vzpomínku. Perfektní večer.
Olga Fraitová, Taneční zóna / 26. 11. 2010

The production seems to be made especially for Václav Janeček in the role of ingratiating masseur, whose charm filled the whole stage and his gestures and facial expressions turned the cheesy jokes to a serious satire. The spa visitors Lenka Vágnerová, Pavel Mašek, and Michaela Ottová created an orchestra keeping the form and let the soloist come forward. (...) The dance method was professional and well-developed choreographically and dramaturgically, which kept the spectators on the edge of the chairs from the beginning to the end.
Lucie Burešová, Taneční aktuality / December 5, 2010

Even though the stage design, costumes and music are noticeable aspects of the production, there were two dance scenes that got stuck in my head: an amazing battle of the two female protagonists (provoked by a malicious doctor), where they fight with the typical female weapon – their long loose hair and then a solo of Michaela Ottová gracefully yet energetically whirling in a heap of colourful little stones scattered on the stage. Just like these two scenes, the whole choreography leaves a distinct and pictorial memory. A perfect evening.
Olga Fraitová, Taneční zóna / November 26, 2010


Lenka Vágnerová
je stálá členka souboru DOT 504, absolvovala obor Taneční pedagogika na HAMU. Spolupracovala s řadou českých i zahraničních choreografů – s J. Kodetem, J. Ďurovčíkem, N. Douglasem, B. Kryslovou-Grenier nebo B. Lamarchem a C. Brumachonem v Centre Chorégraphique National ve francouzském Nantes. Jako choreografka a pedagožka působila například v Národním divadle a v Laterně Magice, na tanečních konzervatořích v Praze, Brně i Ostravě či v Pražském komorním baletu. Účinkuje v kultovní inscenaci La Putyka souboru Cirk La Putyka.
Jako výrazná osobnost současného tance a fyzického tanečního divadla byla již třikrát nominována na Cenu Thálie (2003, 2005 a 2010). Je držitelkou Ceny Sazky 2005 a ocenění Tanečník roku 2005.

Lenka Vágnerová
She is a permanent member of DOT 504 company, graduated from dance education at Academy of Performing Arts in Prague. She has worked with many Czech and foreign choreographers – with J. Kodet, J. Ďurovčík, N. Douglas, B. Kryslová-Grenier, B. Lamarche or C. Brumachon at Centre Chorégraphique National in Nantes (FR). She works as a choreographer and a teacher at the National Theatre or at Laterna Magika, at dance conservatoires in Prague, Brno or Ostrava or at Prague Chamber Ballet. She dances in the famous production La Putyka of the ensemble Cirk La Putyka.
As an important personality of the contemporary dance and physical dance theatre, she was nominated for the Thalia Award three times (2003, 2005 and 2010). She was also awarded the Sazka Award 2005 and the Dancer of the Year 2005.


Pavel Mašek
sice vystudoval Sociální a kulturní antropologii na Západočeské univerzitě v Plzni, ale naštěstí pro české divadlo se věnuje současnému tanci. Účastnil se mnoha workshopů pod vedením předních českých i zahraničních pedagogů a choreografů, v jejichž inscenacích poté účinkoval – P.-I. Juhos, L. Ottová, J. Kodet, L. King, J. Fruček, L. Kapetanea, T. Steyaert aj. V sezóně 2005/6 byl členem nově vzniklého vídeňského souboru D.ID/dance identity. Intenzivně se věnoval capoeiře (svébytné bojové umění připomínající tanec). Od roku 2006 je v angažmá DOT 504.

DOT 504
je soubor fyzického tanečního divadla, který v roce 2006 založila choreografka Lenka Ottová, nyní umělecká ředitelka; název je zkratka přidělené dotace od pražského magistrátu – dotace č. 504. Soubor je charakteristický vysokou technickou úrovní, kreativitou a výraznými osobnostmi nejen z řad interpretů, ale především tvůrců jednotlivých projektů. Ke spolupráci zve osobnosti působící na mezinárodní taneční scéně.
Kromě účasti na českých a slovenských festivalech, účinkoval soubor v zahraničí na festivalu ve Varšavě, Athénách, na festivalu Aerowaves v Londýně a Frankfurtu a především na prestižním Fringe Festivalu 2008 v Edinburghu (UK), kde byl nominován mezi čtyři nejlepší soubory na Total Theatre Award v kategorii Young Company. DOT 504 jako první český ansámbl také prezentoval českou taneční scénu na veletrhu Tanzmesse v Düsseldorfu.
Tanečníci DOT 504 patří k nejlepším současným českým tanečníkům. Petr Opavský je držitelem nominace ceny Thálie 2007 za interpretaci choreografie Heaven is the place… Helena Arenbergerová získala prestižní Cenu Sazky 2008 a byla nominována na cenu Thálie 2007 za interpretaci v projektu Holdin' Fast, který byl nominován na výroční Cenu Sazky a Divadelních novin v kategorii tanec/balet.


DOT 504 Dance Company
is a physical dance company founded in 2006 by its artistic director and choreographer Lenka Ottová. The name comes from an abbreviation of a subsidy from the Prague Municipality – the subsidy (dotace) No. 504. The company is characterised by high technical quality, creativity and strong personalities not only among the performers, but especially among the creators of each project. It co-operates with personalities working on the international dance theatre scene.
Apart from festivals in the Czech Republic and Slovakia, the company has also performed at festivals in Warsaw, Athens, at Aerowaves in London and in Frankfurt and mainly at the prestigious Fringe Festival 2008 in Edinburgh where it was nominated among the best four performances for Total Theatre Award in the category of Young Company. DOT 504 was the first Czech ensemble to represent the Czech dance theatre scene at the international dance fair Tanzmesse in Düsseldorf. The dancers of DOT 504 rank among the best Czech dancers at present. Petr Opavský was nominated for the Thalia Award in 2007 for his interpretation of the choreography Heaven is the place… Helena Arenbergerová received the prestigious prize Sazka Award 2008 and was nominated for the Thalia Award in 2007 for interpretation in the project Holdin' Fast, which was nominated for the annual Sazka Award and The Theatre Newspaper Award in the category of dance/ballet.



05 01
02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 2011

celý program / programme / tisk / vstupenky

o festivalu / about festival / fotografie

festivalové řevue / videozpravodaj

mediální ohlasy

download

sponzoři a partneři

kontakty / contact

archiv

home





pořadatel
spolupořadatel
hlavní partneři
za podpory

festival se koná za finanční spoluúčasti
Olomouckého kraje,
statutárního města Olomouc
a Ministerstva kultury ČR

hlavní mediální partner