EMMA
režie Šimon Dominik
dramatizace Markéta Machačíková
dramaturgie Markéta Machačíková
scéna Karel Čapek
kostýmy Andrea Králová
hudba Jiří Hájek
pohybová spolupráce Kateřina Báňová
premiéra 8. 5. 2015
osoby a obsazení
Emma Woodhouseová Lenka Kočišová
Henry Woodhouse Stanislav Šárský
Pan Knightley Petr Kubes
Paní Westonová Vladimíra Včelná
Kapitán Weston Jaroslav Krejčí
Frank Churchill Jan Ťoupalík
Slečna Batesová Ivana Plíhalová
Jane Fairfaxová Anna Stropnická
Paní Goddardová Naděžda Chroboková-Tomicová
Harriet Smithová Vendula Fialová
Pan Martin Martin Tlapák
Pan Elton Roman Vencl
Paní Eltonová Věra Veselská
Pan Perry Václav Bahník
Pan Cox Vojtěch Lipina
Pan Fox Tomáš Krejčí
Paní Coleová Ilona Bláhová
Pan Cole Neil E. Baker
Oblíbená anglická autorka a ironická pozorovatelka Jane Austenová napsala svůj román o zmoudření neomylné dohazovačky přesně před dvěma sty lety. Hlavní hrdinka, hezká, bohatá a hlavně svobodná Emma v něm hodlá spárovat všechny nezadané osoby, což přináší řadu komických situací. Pro roli živelné a sebevědomé Emmy našel hostující režisér Šimon Dominik ideální představitelku ve výrazné člence souboru, herečce Lence Kočišové. Pod dramatizací šitou na míru ansámblu je podepsána dramaturgyně Markéta Machačíková. Původní hudbu napsal skladatel Jiří Hájek, jenž zhudebnil i básně Williama Blakea a Williama Wordswortha citované v předloze. Chytrá romantická komedie nejen pro ženy slibuje proměnit Moravské divadlo v anglické panství plné svérázných obyvatel.
Šimon Dominik (*1981) od dob studií režie na DAMU tíhne k britské dramatické tvorbě, kterou překládá (Stoppardovy hry Na flámu, Dvojitý agent aj.) i režíruje, často v české premiéře. Se spolužáky z DAMU také založil „britské“ Divadlo NaHraně, s nímž mj. nastudoval Pravého inspektora Hounda od Toma Stopparda (2009), Barlowova dramata Mesiáš a Největší příběh všech dob (2009 a 2010) či Ortonův Lup (2013). Jako kmenový režisér a dramaturg působí v Západočeském divadle Cheb. Vedle anglo-amerických textů (2012: Arkádie T. Stopparda; 2013: Léto na kole Penelope Skinnerové; 2015: Marie Antoinetta Davida Adjmi) zde uvedl i současné české hry, např. Goldflamovu grotesku Doma u Hitlerů (2010) či Steigerwaldovy sondy Horáková, Gottwald (2012) a Políbila Dubčeka (2014).
Moravské divadlo patří k nejstarším divadelním budovám (otevřeno 1830) u nás. Se svými třemi uměleckými soubory (opera/opereta, činohra a balet) je největší profesionální scénou na střední a východní Moravě. Činohru od roku 2010 umělecky vede Michael Tarant, který zde realizoval ambiciózní opusy jako Markéta Lazarová, Hamlet či Amadeus. Souboru náleží také prestižní Cena Josefa Balvína 2012 pro nejlepší inscenaci původního německy psaného textu za interpretaci Schimmelpfennigova dramatu Arabská noc v režii Martina Glasera.
V roce 1996 inicioval ředitel Václav Kožušník vznik Divadelní Flory – projektu, který se z přehlídky moravských divadel vyprofiloval do podoby jednoho z největších mezinárodních divadelních festivalů v ČR a který od roku 2009 pořádá o.s. Divadlo Konvikt, v roce 2014 transformované na DW7 o.p.s.