-
31/5/2022
zobraz celý textOzvěny 25DF v médiích
AKTUALITA
Reflexe polojubilejního ročníku Divadelní Flory – reportáže, rozhovory, kritické analýzy a recenze na představení – v nejrůznějších periodicích, blozích, rozhlasových i televizních relacích a v dalších médiích. (průběžně aktualizováno) -
22/5/2022
zobraz celý text25. Divadelní Flora je za námi…
AKTUALITA
Tanečním dvojprogramem složeným z oceňovaného sóla Slovenky Evy Urbanové The Essence a plenérové verze tuzemské taneční inscenace roku Treatment of Remembering skupiny POCKetArt vyvrcholil o víkendu v Olomouci 25. ročník mezinárodního festivalu Divadelní Flora s mottem New World 2.022, který se po třech letech vrátil v květnovém termínu.
Děkujeme všem účinkujícím i divákům, hostům a podporovatelům, kteří dělají Floru takovou, jaká je – místem pro setkávání. -
21/5/2022
zobraz celý text„Žijeme v nelegitimním světě,“ soudí Michal Hába.
ROZHOVOR
Ve středu 18. 5. jsme v rámci festivalu zhlédli inscenaci Kohlhaas souboru Lachende Bestien. Jejím spoluautorem je režisér a herec Michal Hába, který zde ztvárnil i postavu Michaela Kohlhaase, stojícího na hranici legality a legitimity svých násilných činů. V rozhovoru jsme se ptali na otázky spjaté s inscenací i obecně s jeho režijní praxí. (Zpravodaj 25DF č. 9) -
20/5/2022
zobraz celý textVálka k nám patří a přináší poznání
ROZHOVOR
V rámci programu letošní Divadelní Flory byl uzavřen profil režiséra Miroslava Bambuška z loňského podzimního ročníku. V úterý 17. 5. hostovala v Moravském divadle Bambuškova inscenace Moje říše je z tohoto světa z pražského Studia Hrdinů. V rozhovoru režisér mluví o u nás málo známém německém spisovateli Wolfgangu Borchertovi, válce jako kontroverzním fenoménu, němčině nebo svém vztahu k vlastním inscenacím. (Zpravodaj 25DF č. 9) -
20/5/2022
zobraz celý textNebude to takové navždy...
FOTOREPORTÁŽ
„V určitém momentě zkoušení jsem Daniela požádal, aby všechen pohybový materiál, který jsme nashromáždili a okopírovali z internetu, zaskákal. A tak se zrodil tento tanec,“ prozradil choreograf Moritz Ostruschnjak na besedě po představení Tanzanweisungen (It won’t be like this forever) svou tvůrčí metodu.
Kanadského tanečníka Daniela Conanta při bavorském folklorním tanci Schuhplattler či baletním grand jeté zachytili Lukáš Horký a Ondřej Hruška. -
19/5/2022
zobraz celý textTzv. mobility justice se týká každého z nás
ROZHOVOR
Rozhovor s Michaelem Turinským, choreografem a performerem z Vídně, autorem performance Precarious Moves, teoretikem a aktivistou v oblasti inkluze. (Zpravodaj 25DF č. 8)
-
18/5/2022
zobraz celý textIvan Buraj: Myslím, že jsem letos už odpověděl na vše
ROZHOVOR
Letošní Divadelní Flora zasvětila část české činoherní dramaturgické linie osobnosti Ivana Buraje. Režisér a umělecký šéf brněnského HaDivadla letos představil na olomouckých jevištích inscenace Naši, Vnímání nebo Kosmos. Dlouhodobě se zabývá konceptem nerůstu, který se pomalu stává nejen sjednocujícím činitelem projektů jeho domovského HaDivadla, ale i ideovou směrnicí samotné instituce.
(Zpravodaj 25DF č. 7) -
17/5/2022
zobraz celý textŠumění davu jako výzkum hluku
FOTOREPORTÁŽ
Experimentální divadelní formát Noise. Šumění davu chilské režisérky, scenáristky a hudebnice Manuely Infante uhranul festivalové publikum. Originální inscenace Schauspielhaus Bochum na pomezí poetické instalace, rozhlasové hry a koncertu prostřednictvím zvukových obrazů nahlíží nejen chilské protivládní protesty před třemi lety a jejich akustické fenomény, ale i dynamiku masových hnutí jako takových. Strhující výkon předvedla herečka Gina Haller, která pomocí looperu vrstvila zvuky a hlasy a vystřídala snad desítky rolí. Fotil Lukáš Horký a Ondřej Hruška.