-
20/5/2023
zobraz celý textDopisy z vězení
ROZHOVOR
První z premiér uváděných v rámci 26DF byl ve čtvrtek 18. 5. Tanec dervišů z produkce Divadla na cucky. Pojednává o prostějovském adiktologovi, jenž byl odsouzen za pěstování léčebného konopí. Režisérka a scenáristka Barbara Herz prozradila, jak projekt s prvky dokumentárního divadla vznikal i kolik dopisů do vězení napsala. Zpravodaj č. 9 (online)
-
20/5/2023
zobraz celý textDen devátý (19. 5.)
FOTOGALERIE
Pátek nabídl divadlo virtuální reality I AM (VR) od Susanne Kennedy (první z pěti festivalových bloků) nebo performanci Existuje dojem bytí v choreografii Terezy Lenerové. Umělé světy i návrat k animalitě. Vizuální žně. Noc na parkánu patřila Dekadance DJs. Fotili Lukáš Horký a Ondřej Hruška.
-
20/5/2023
zobraz celý textNejdřív jsem se musela vyrovnat s tělem Panny Marie
ROZHOVOR
Teresa Vittucci, která na 26DF uvedla svůj queer a feministický výklad postavy Madony, v rozhovoru přibližuje svou spolupráci s Michaelem Turinským (loňský host DF) a popisuje, jak určující vliv na její tvorbu měla Doris Uhlich, hostující na Floře s inscenací TANK o pár dní dříve. Zpravodaj č. 7 (online)
-
19/5/2023
zobraz celý textDen osmý (18. 5.)
FOTOGALERIE
Úterý, jež začalo besedou s Teresou Vittucci, se neslo ve znamení bourání mýtů. Divadlo na cucky odpremiérovalo doku-drama Tanec dervišů, o adiktologovi odsouzeném za pěstování léčebného konopí. Večer se nesl na vlně antiky narážející do fenoménu #MeToo v koprodukční inscenaci Iokasté. Fotili Lukáš Horký a Ondřej Hruška.
-
19/5/2023
zobraz celý textDopad na diváky a divačky by měl být potenciálně léčivý
ROZHOVOR
Dva májové podvečery patřily v kostele Panny Marie Sněžné tanečnímu obřadu K Madoně se rzí. Choreografku Johanu Pockovou k němu inspirovalo jedno dávné duchovní setkání, o kterém vypráví v rozhovoru Ivy Heribanové pro festivalový Zpravodaj (online).
-
18/5/2023
zobraz celý textDen sedmý (17. 5.)
FOTOGALERIE
Středa přinesla „mariánské kombo“ neboli dvě sóla dvou osobitých umělkyň, jež se obě vztahují k postavě Panny Marie: HATE ME TENDER: Solo for Future Feminism od Teresy Vittucci a K MADONĚ SE RZÍ (repríza) od Johany Pockové. Performance na pomezí stand-up comedy i do kostela situovaný taneční obřad. Rozličné přístupy ke stejné látce naplnily téma Jinakosti až po okraj. Fotil Lukáš Horký.
-
17/5/2023
zobraz celý textNenechat se strhnout flow
ROZHOVOR
V neděli 14. května se definitivně zatáhla opona za inscenací Už není třeba dělat vůbec nic. S jeho dramaturgyní Kateřinou Součkovou si o zrodu i tématech atypického titulu i o její spolupráci s režisérem Janem Fričem povídala Eliška Raiterová ve Zpravodaji 26DF č. 4 (online).
-
17/5/2023
zobraz celý textDen šestý (16. 5.)
FOTOGALERIE
Taneční obřad Johany Pockové K Madoně se rzí v kostele P. Marie Sněžné i představení adaptace románu Přelet nad kukaččím hnízdem v nastudování souboru činohry Moravského divadla Olomouc pro nás v úterý zachytil Ondřej Hruška.