Divadelní Flora je nejbáječnější festival, jaký znám!
Stefanie Reinsperger (Berliner Ensemble), německá Herečka roku 2015
Město Olomouc může být na Floru opravdu hrdé. Být tváří takového festivalu je pro mne samozřejmě pocta!
Stanislav Majer, český Herec roku 2017
Lidé se po představeních nerozprchnou, společně se přesunují dál. Je to jako rock’n’rollový festival. Úžasné, miluji to tady! Nezáleží na tom, jestli jste technik, herec, režisér, dramaturg, organizátor festivalu nebo divák, který přišel na představení. Na Floře se necítíte jako host, ale jako součást rodiny.
herec Franz Pätzold, laureát Nestroy Preis 2020, Residenztheater Mnichov & Burgtheater Vídeň
Organizátoři se mohou těšit z toho, že díky zaměření na náročnější představení a zároveň unikátně komunitní atmosféře je jejich akce čím dál relevantnější nejen v tuzemských, ale i v evropských divadelních vodách.
Jan H. Vitvar, vedoucí kulturní rubriky týdeníku Respekt – v reflexi posledního „předcovidového“ ročníku (DF 2019)
Otváracia inscenácia festivalu útočila na všetky zmysly divákov a omráčila drsnou expresivitou hereckého prejavu.
Lucia Galdíková, Mloki.sk – o zahajovací inscenaci 23DF 9 Tage wach Staatsschauspiel Dresden
Holonics dělá velkou čest festivalovému mottu. Snad nikdy jsem na jevišti neslyšela slovo obdařené takovou významovou hloubkou. Velice důstojné zakončení nejambicióznějšího českého festivalu.
Petra Zachatá, Divadelní noviny – o finální inscenaci 23DF Die Blechtrommel Berliner Ensemble
Díky skvělému dramaturgickému výběru bylo každé představení nejen uměleckým, ale i občanským zážitkem, na což Olomouc běžně není zvyklá.
Petra Kupcová, Divadelní noviny – v reflexi netypicky podzimní 24DF (2021)
Festival má v sobě cosi klidného, přemýšlivého a velkorysého. Právě takové atributy nesmíme v současném světě ztratit.
Eliška Raiterová, Divadelní noviny – v reflexi posledního festivalového ročníku (2022)
Mohu říct, že jsme vděční za příležitost být tady. Bylo pro nás ctí otevřít Divadelní Floru.
norská choreografka Ingun Bjørnsgaard
Flora přiváží představení, která kladou otázky týkající se člověka jako takového, společnosti, ve které žijeme, a taky divadla samotného. Zároveň je to festival s naprosto nádhernou, dokonalou atmosférou.
Veronika Štefanová, Český rozhlas Vltava
Divadelní Floru považuji za nejprogresivnější festival u nás. Když tam přijedete, nebude se vám chtít odjet.
Lenka Dombrovská, Divadelní noviny
Neodmysliteľný filozofický charakter každého ročníka Flory prináša provokatívne a spoločensky apelatívne inscenácie reflektujúce dianie na českej i zahraničnej politickej scéne.
Jakub Molnár, Mloki.sk
Tituly, které Flora nabízí, jsou často skrytými poklady a zprostředkovávají návštěvníkům nové perspektivy.
Tereza Cigánková, Taneční aktuality
Flora z českých festivalů nejvíce usiluje o kontinuální vazby, o hlubší dramaturgii. Není pouhým bazarem projektů, které momentálně letí nebo dostaly ceny. Snaží se deklarovat svůj jasný názor na to, co je současné progresivní divadlo.
Ivan Buraj, umělecký šéf HaDivadla
Flora má obrovsky vzestupnou úroveň a každý rok mě překvapí, že je možné ji ještě někam posunout.
Kamila Polívková, režisérka a kostýmní výtvarnice
Divadelní Floru osobně považuji za nejprestižnější divadelní festival v České republice.
Jan Horák, umělecký šéf Studia Hrdinů
Flora je festival s velkou tradicí a jasně zaměřenou, promyšlenou dramaturgií.
Michal Lang, ředitel Divadla pod Palmovkou
Úžasný festival na světové úrovni. Vůbec s ničím ho nemůžu srovnat…
Andrijana Trpković, scénografka a kostýmní výtvarnice
Nejlepší český divadelní festival.
Dušan D. Pařízek, režisér
Kontexty se proplétají a skvělá atmosféra naplňuje sál. A přitom je ústředním tématem válka, smrt, a především ztracenost ve světě, neschopnost orientace, odcizení se od sebe a také od planety, na které žijeme. Nelze než konstatovat, že se na Flore zrodila velká věc.
Jan Doležel pro festivalový Zpravodaj – v reakci na světovou premiéru mnichovské performance Šepoty a výkřiky
Až potkáte někoho z Residenztheateru, vyřiďte jim mé srdečné: „DANKE“, protože jsem umřel a znovu se narodil.
Martin Macháček pro festivalový Zpravodaj – v reakci na festivalové uvedení inscenace Balkan macht frei Olivera Frljiće
Slyšel jsem, že Divadelní Flora je jako Woodstock, že je to vůbec nejlepší festival – blázniví lidé, skvělé publikum a všichni jsou přátelští… – A je to pravda!
Sebastian Klink, německý režisér
Po funkčné príklady dobrej praxe netreba chodiť až tak ďaleko za hranice, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať.
Ján Balaj, kurátor mezinárodního festivalu Divadelná Nitra
Olomoucká Divadelní Flora patří k dramaturgicky nejpromyšlenějším festivalům v zemi. Nejen štědrým časovým rozpětím či přesahy do jiných umění a fundovanými diskusemi už teď připomíná menší Wiener Festwochen…
Petra Zachatá, Divadelní noviny