fotogalerie
-
zobraz galerii
Epilog 27DF – Nie sme doma (30. 10.)
FOTOGALERIE
Epilog Divadelní Flory běží dál a konec října tak do Olomouce přinesl produkci z brněnské Husy na provázku – Nie sme doma. Inscenace vznikla na základě korespondence mezi Dežem Ursinym a jeho synem Jakubem a vypovídá o složitostech jejich soužití a komunikace. V hlavních rolích vystoupili Matouš Benda a Jan Kolařík, který byl za svůj výkon v roli legendárního slovenského hudebníka a dokumentaristy nominován na Cenu Thálie.
Fotografie Terezy Hrubé z vyprodaného hostování v Centralu naleznete níže.
-
zobraz galerii
Epilog 27DF – Přípravy na všechno (24. 9.)
Jedno poprvé a jedno naposled… Na konci září jsme v olomouckém Centralu zahájili EPILOG 27DF a zároveň se rozloučili se spolkem Masopust. Ten na závěr letošního roku totiž po šestnácti letech ukončí svou úspěšnou divadelní činnost.
foto Martin Zajíček -
zobraz galerii
Fotogalerie – den dvanáctý (20. 5.)
Ohlédnutí za posledním festivalovým dnem objektivy Lukáše Horkého a Michala Hančovského. Pondělí nabídlo mezinárodní diskuzní platformu CED talks: DIVADLO A DIVERZITA, kterou s 27DF pořádalo Centrum experimentálního divadla CED Brno. Sahar Rezaei pak „oslavila” narozeniny v představení Happy Birthday a pomyslný vykřičník za celou letošní Florou „napsala” inscenace Kamily Polívkové Juices!
-
zobraz galerii
Fotogalerie – den jedenáctý (19. 5.)
Něhu dětského představení Mikrosvěty v neděli ostře přeťal protiválečný diptych Na západní frontě klid / Zelené koridory, s nímž se na DF vrátil Dušan D. Pařízek. Neděle přála dialogům: proběhly besedy k inscenacím Symfonie pokroku a Na první pohled a také beseda CED Talks na téma Divadlo a diverzita I: VOLNOST s mezinárodní účastí. Fotili Lukáš Horký a Michal Hančovský.
-
zobraz galerii
Fotogalerie – den desátý (18. 5.)
Reprízu stand-upu Iris střídala inscenace Švandova divadla Na první pohled. Večer zazněla Symfonie pokroku, s níž vystoupila moldavská autorka Nicoleta Esinencu a kolektiv teatru-spălătorie. V šapitó čekaly další hudební zážitky – projekt noise control barrier, pod nímž se skrývá mnichovské duo Dominik Giesriegl a Alex Vičar, který je autorem znělky DF.
-
zobraz galerii
Fotogalerie – den devátý (17. 5.)
Standing ovation pro inscenace Iris i pro VOJCKA_jednorozměrného člověka přinesl emočně nabitý, euforický pátek. Uzavřené představení Masaryk(ové), besedu s Annou Biczók a další party v šapitó. Fotili Lukáš Horký a Michal Hančovský.
-
17/5/2024
zobraz galeriiFotogalerie – den osmý (16.5.)
Čtvrtek patřil performanci DELICATE v choreografii Anny Biczók a inscenaci PEER GYNT z ústeckého Činoherního studia v režii Michala Háby s excelujícím Kryštofem Bartošem v titulní roli. Autory snímků jsou Michal Hančovský a Lukas Horký.
-
zobraz galerii
Fotogalerie – den sedmý (15. 5.)
Festival se překlopil do své druhé poloviny. Sedmý den začal besedou s choreografkou Evou Urbanovou. Večer pak Moravské divadlo uvedlo operu Ad Matrem, která vzešla ze spojení trojice skladeb polského skladatele Henryka Góreckého. Libreto, které se volně inspiruje skutečnými příběhy z českého pohraničí, napsalo režijní duo Petr Erbes a Boris Jedinák.
Fotil Lukáš Horký a Michal Hančovský. -
zobraz galerii
Fotogalerie — den šestý (14. 5.)
Uvolněná inspirativní atmosféra provázela semináře studentského FloraLabu – lektorovaly tanečnice Daria Koval, členky Hungry Sharks Dušana Baltić a Maëva Abdelhafid, teatroložka Jitka Pavlišová, historička umění Martina Mertová spolu s redaktorem Respektu Janem Vitvarem. Úterý dále nabídlo inscenaci Území nikoho: Příchozí z produkce Vzletu či dvě taneční sóla Resistance Movement a Anomalie. Večer patřil duu Hihihahaholky.
Fotili Michal Hančovský a Lukáš Horký -
zobraz galerii
Fotogalerie — den pátý (13. 5.)
Pondělí opanoval BÉTON BRUT. Inscenace rakouské skupiny Hungry Sharks kombinující urban dance s architekturou nadchla vyprodaný S-klub. A podruhé se v také vyprodaném Centralu v roli Fredyho Hirsche předvedl Miloslav König. Autory snímků jsou Lukáš Horký a Michal Hančovský
-
zobraz galerii
Fotogalerie — den čtvrtý (12. 5.)
Neděle přinesla workshop metody Dynamic Phrasing vedený tanečnicí Dariou Koval, reprízu Tragédů s besedou i první uvedení inscenace spolku Masopust Fredy s Miloslavem Königem v hlavní roli. Fotil Michal Hančovský.
Večerní zájezd do HaDivadla na představení Jenom konec světa zdokumentoval Lukáš Horký. -
zobraz galerii
Fotogalerie — den třetí (11. 5.)
Třetí den festivalu odstartoval polskou dramaturgickou linii WOLNOŚĆ tanečním představením Every Minute Motherland choreografa Macieje Kuźmińského. Moravské divadlo Olomouc uvedlo dvě inscenace ze svého repertoáru – muzikál Ela! a taneční dvojprogram FREEDOM IN MOTION. Večerní šapitó zaplnil koncert rapového dua P/\ST.
Za objektivem stál fotograf Lukáš Horký. -
zobraz galerii
Fotogalerie — den druhý (10. 5.)
Inscenací bochumské činohry Nový život v režii Christophera Rüpinga včera na scéně Moravského divadla oficiálně začala 27. Divadelní Flora. Slavnostního večera se zúčastnil i ministr kultury Martin Baxa, který nad festivalem převzal záštitu, a také Tomáš Jelínek, ředitel Česko-německého fondu budoucnosti. Ještě předtím proběhla premiéra nové inscenace Divadla na cucky Tragédi.
Druhý festivalový den zachytili fotografové Lukáš Horký a Michal Hančovský…
-
zobraz galerii
Fotogalerie — den první (9. 5.)
Baletní soubor Moravského divadla Olomouc včera ve světové premiéře uvedl komponovaný taneční večer s příznačným názvem Freedom in Motion. Choreografie WHITEflag day italské autorky Roberty Ferrary a Inventing Freedom hostujícího Štěpána Pechara vznikla na míru nově vzniklého multikulturního prostoru Central v budově Muzea umění.
Premiérovou atmosféru zprostředkovala fotografka Tereza Hrubá.