Maxim Gorki Theater (MGT) je nejmenší berlínské veřejné divadlo. Budova z roku 1827 prošla po bombardování za 2. světové války rozsáhlou rekonstrukcí. Pod současným názvem znovu otevřelo roku 1952 a mj. za působení dramatika Heinera Müllera se stalo nejdůležitějším místem soudobého divadla německého východního bloku.
Od roku 2013 je uměleckou šéfkou Shermin Langhoff. Její odvážná koncepce tzv. „postmigrantského divadla“ odráží diverzifikovanou společnost v dnešní době kontinuálních ekonomických a politických krizí a nárůstu sociálních konfliktů. A to nejen výběrem témat a jejich inscenačním klíčem, ale i skladbou mladého ansámblu, který tvoří umělci s migrantskou historií. Vedle klasiky, jejíž jevištní provedení reflektuje estetickou rozmanitost současného divadla, uvádí MGT nové hry v režiích renomovaných tvůrců, jako jsou Nurkan Erpulat, Sebastian Nübling či Yael Ronen. Jako kmenový režisér v MGT působí Oliver Frljić.
Novou identitu scény a fokus na vlastní sebeurčení odráží i logo: litera Я [ja] v názvu GOЯKI v ruštině značí „já“, v němčině zní jako „ano“ – je tak průnikem starého s novým. Studio Я pod vedením Murata Dikenciho je další, komorní platformou. Na Floře MGT hostoval s inscenací režisérky Yael Ronan The Situation, která byla anketou Theater heute vyhlášena Německojazyčnou hrou roku 2016. Inscenace Unser Deutschlandmärchen (Naše německá pohádka) v režii Hakana Savaşe Micana (který na 26DF hostoval s adaptací Na člověku musí být vše krásné) byla coby jedna v deseti nejpozoruhodnějších počinů německojazyčného prostoru uplynulého roku pozvána na letošní ročník Theatertreffen.