prodej a rezervace vstupenek pokladna MDO
|
ST18. 5.
22:30Konvikt / šapitó
HOSPODIN aneb Kdopak by se Boha BAR
OUR LORD or Who's Afraid of the Big God's Bar
Divadlo DNO & Divadlo Šavgoč
autor author Bible dramatizace a scénografie dramatization and stage design Jiří Jelínek, Zdenka Mlezivová, Matěj Záhořík, Tereza Kratochvílová, Petr Maška hudba music Matěj Záhořík hrají cast Jiří Jelínek, Lady Šavgoč de za Bůra, Matěj Záhořík V koutku vaší hospody. Z kousků vaší hospody. Zahrajem vám ty úplně nejstarší příběhy na světě. Proroci, konce světa, hříšníci, světci, zázraky. Představení se hraje nejlépe na baru nebo kdekoliv jinde, kde mají půllitry uši k naslouchání. (Divadlo Dno a Šagvoč nalévavě zvou) Originální loutkové uchopení Starého zákona, inspirované mj. humoristickou knihou Roarka Bradforda Černošský Pán Bůh a páni Izraelité, v podání hradeckého Divadla DNO a mladého nezávislého sdružení divadelníků, hudebníků, autorů a performerů Divadlo Šavgoč. In the corner of your pub, From the pieces of your pub, We will play the eldest stories in the world. Prophets, end of the world, sinners, saints, miracles. The production is played best in any kind of bar or anywhere else, where even a glass of beer can hear… An original puppet adaptation of the Old Testament inspired by a humorous book of Roark Bradford Ol'Man Adam an'His Chillun performed by Divadlo DNO from Hradec Králové and Divadlo Šavgoč – a young and independent group of actors, musicians, authors and performers. Vzniklo představení s typicky jelínkovskou poetikou čerpající ze slovních gagů, krátkých spojení, ostrých střihů, volné fantazie a nepřeberné hravosti. Ale – na rozdíl od jeho předchozích projektů – se v ní objevují i vážnější témata, fyzické herectví a poněkud grotesknější, drsnější humor. Především ale samo zasazení do konkrétního prostředí – před pivní výčep – je pro inscenaci a její vyznění určující. Jelínek vyzývá k divácké pozornosti hospodské štamgasty na „jejich“ území, bere do hry jejich nepředvídatelné reakce a sám je zvědav, co je a co není možné v daném prostředí „uhrát“. (…) Všechny scénky a výstupy jsou průběžně prokládány a doprovázeny dynamickými punk-folkovými písněmi v podání všech tří protagonistů a za doprovodu tahací harmoniky Matěje Záhoříka. Inscenace tak působí, jako by do hospody opravdu přišli potulní komedianti a hráli za peníze vybírané do klobouku (jednou to prý Jelínek takto zkusil, ale moc nevybral…). Podstatné je vysoké osobní nasazení všech tří performerů a kabaretní forma umožňující reagovat na aktuální situace. (…) Představení se stává událostí žijící pokaždé jiným, samostatným životem, otevřeným dialogem performerů s diváky. Jelínek a jeho dva spoluherci tak pokračují v konceptu Vyskočilova „nedivadla“, kdy připravené textové pasáže, hudba a písně jsou základem k živému setkávání. Vladimír Hulec, Divadelní noviny 2011/11
Loutkové divadlo na basách od piva, s podivnými panáky z gumových duší, působí jako momentální nápad, jehož spontaneitě podlehneme. Dana Benešová-Trčková, ČT24 / 22. 3. 2011
|
celý program / programme / tisk / vstupenky o festivalu / about festival / fotografie festivalové řevue / videozpravodaj
|