prodej a rezervace vstupenek pokladna MDO
|
PÁ13. 5.
17:00Konvikt / Divadlo K3
Lucie Petrušová
NOBODY
Karla Shacklock
koncept a choreografie concept and choreography Lucie Petrušová tanec dancers Karla Shacklock, Lucia Kickham (alternace understudy) vokály vocals Liseth Horsten hudba music Jarno van Es kostýmy costumes Giulia Pecorari Ledový svět zrcadel, skla a kovu odrážející smutek a krutost moderní společnosti. Ztracené duše jsou lapeny v nedotknutelném labyrintu, kde není ani naděje, ani snů, a odkud bylo všechno světlo vyhnáno. Masky jsou naším trestem. Padlí andělé se snaží najít cestu ven, ale stejně jako v přírodě, všechno má svůj cyklus. Kde je náš začátek, je i náš konec. Chtíč, nenasytnost a nevěra jsou slova proudící v našich chladných žilách. Naděje proklouzává mezi prsty… Světově proslulé a cenami ověnčené choreografky a tanečnice Lucie Petrušová (soubor T.R.A.S.H) a Karla Shacklock (Precarious) jsou ve svých nových inscenacích Nobody a Beyond odhodlané jít za hranice fyzické performance. uvádí Divadelní Flora ve spolupráci s L'avventura, Tilburg a Productiehuis Brabant, Den Bosch, za podpory Arts Council England (Rada pro kulturu a umění) A frozen world of mirrors, glass and metal reflecting a sadness and cruelness of our modern society. Lost souls are trapped in an untouchable labyrinth world, where there is no hope, nor dreams; where all light was killed. Masks are our punishment. Fallen angels are trying to find their way out, but like in nature, everything comes around in circles. Where our beginning is, is also our end. Lust, gluttony and infidelity are the words that flow through the cold veins. Hope slips through the fingers. Award-winning choreographers and dancers, Petrusova (formerly of T.R.A.S.H) and Shacklock (formerly of Precarious), are intent on challenging the norms of physical performance, and have been working across countries to present this boundary blurring double bill. Produced by the Flora Theatre Festival in co-operation with L'avventura in Tilburg and Productiehuis Brabant in Den Bosch, supported by Arts Council England. Lucie Petrušová (1981) v letech 1996–2001 studovala na konzervatoři Duncan Centre v Praze, poté zde pokračovala v dvouletém tanečně-pedagogickém studijním programu završeném r. 2003 absolutoriem. Již během studií absolvovala stáž v Rotterdamse Dansacademie v Rotterdamu (2002–2004). V Nizozemí pak pokračovala ve studiu na Fontys Dance Academy v Tilburgu (2004–2005), kde získala bakalářský titul. V sezóně 2004/5 se zapojila do projektu nizozemské taneční skupiny T.r.a.s.h., jehož je nyní stálou členkou. Účinkuje zde v inscenacích Pork-in-Loop (2005), To File For Chapter 11 (2006), Weiter (2007), Ísa (2008), Zofía a Autumn (obě 2009). Pro festival Divadelní Flora 2009 vytvořila spolu se svým tanečním kolegou G. Miottem a s uměleckou vedoucí souboru T.r.a.s.h., choreografkou K. van Issum, která je podepsána pod většinou choreografií souboru, inscenaci T.†Bernardete, která patřila k vrcholům festivalu. T.r.a.s.h. (česky odpad, smetí; brak, škvár; pomluva, nesmysl) Nizozemský taneční soubor, známý především díky svým dynamickým a nekompromisním inscenačním tvarům a často až agresivnímu pohybovému vyjádření. Pro tvorbu souboru je typická multidisciplinární symbióza. Zaměřuje se na tři základní směry – primitivní a energické pohybové vyjádření, inspirace klasickou hudbou a zcela specifický scénografický styl. Toto spojení přináší zrod zcizující a působivé podoby tanečního divadla. Leitmotivem tvorby souboru jsou zdánlivé protiklady, jež při bližším prozkoumání nepůsobí až natolik odlišně. Lucie Petrušová (b. 1981) She studied the Duncan Centre in Prague from 1996 to 2001, followed by a two-year study of dance and teaching which she graduated in 2003. While studying there, she spent 2 years in Rotterdamse Dansacademie in Rotterdam. In the Netherlands she continued in studies at Fontys Dance Academy in Tilburg (from 2004 to 2005), where she gained the bachelor's degree. In the season 2004/5 she joined the T.r.a.s.h. dance company from the Netherlands and she has been a permanent member since then. She performed in Pork-in-Loop (2005), To File For Chapter 11 (2006), Weiter (2007), Ísa (2008), Zofía and Autumn (both 2009). For the Flora Theatre Festival in 2009, she created a production called T.†Bernardete together with her colleague G. Miotto and choreographer K. van Issum, the artistic director of T.r.a.s.h. (author of most of the choreographies of the company). It was one of the highest points of the festival. T.r.a.s.h. It is a dance company from the Netherlands known mainly for its dynamic and uncompromising productions that make us of aggressive physical expressions. The multidisciplinary symbiosis is typical for their creations. They focus on three things – primitive and energetic dance expression, inspiration in classical music and very specific style of stage design. The connection of these three aspects brings impressive forms of dance theatre. The leitmotif of the company is the seeming of opposites that in detailed observation don't look that different at all. Inscenační postupy skupiny T.r.a.s.h. syrovostí a extrémním výrazem připomínají práce Ultima Vez nebo režiséra a choreografa Wima Vandekeybuse. Navazujete ve své práci na nějaký vývojový směr tanečního divadla nebo nějakou školu? Nenavazujeme vůbec na nikoho, naše práce jsou dané souborem a nápady choreografky Kristel van Issum, která má velice bujnou fantazii, vidí věci v obrazech a zaměřuje se na detail se světlem, hudbou, kostýmem. V našich inscenacích využíváme extrémní a syrové prostředky, které ale musí jít hlouběji. Můžu se na scéně „plácat“ nahoru a dolů tisíckrát, ale pokud bych neměla podnět zevnitř nebo bych se neztotožnila s postavou a idejí inscenace, nikdy by představení zcela nevyznělo. Není to pouze o fyzičnu, ale také o duši postavy, kterou na sebe vezmu. Určitá linie, kterou máme danou na začátku, se neustále vyvíjí, v postavách čerpáme z našich životů, rodin nebo fantazie. Snažíme se o upřímnost a pravdivost. K tomu vám určitě pomáhá i mezinárodní a multikulturální složení souboru. Jak se vám v takovém prostředí pracuje? Je to báječné. Každý jsme z jiné země, máme jinou kulturu i kořeny, což je podle mého názoru důležité. Každý přináší určitou identitu a tradice, jazyk. Zjišťujeme, že věci, které jsou pro nás absurdní a neetické, mohou být v jiné kultuře svaté. Vše se tak propojuje, vznikají paradoxy, kultury se kříží a ve výsledku vznikají specifické věci. V projektu Pork-in-Loop jste pracovali s videozáznamem. Je dance for camera směr, kterým byste se chtěli dále ubírat? Nemůžu říct nic bližšího, ale minulý týden jsme natáčeli nový film, kterým jsme se snažili posunout opět o stupeň nahoru. Užíváme v něm interiéry i exteriéry, pracujeme s vodou a ostatními živly. Před natáčením jsme měli pauzu, abychom si vše ujasnili. Neustále se snažíme vyvíjet a jít kupředu. z rozhovoru Jana Plíhala s Lucií Petrušovou
festivalový Zpravodaj DF 2009/8 |
celý program / programme / tisk / vstupenky o festivalu / about festival / fotografie festivalové řevue / videozpravodaj
|