Ne 15. 11. 2020 | 21:30–22:10 | Konvikt – Divadlo K3
Sabina Bočková – Johana Pocková JÁMA LVOVÁ
Nastupující taneční generace v choreograficky precizní a emočně vyexponované performanci zabývající se manipulativností a mocenskými strategiemi politického populismu. Symbolické pojmenování prostoru, do něhož se nynější společnost de facto dobrovolně propadá…
beseda po představení
foto Vojtěch Brtnický
Nadšené tváře a energická gesta [tanečnic] nabývají na větší a větší dynamice a procházejí gradací až do předimenzovaných švihů prostorem a křečovitého, zarputilého výrazu, jenž svědčí o tom, že svůdkyně se již chytily do vlastní smyčky. (…) Zuřivost, do níž performerky upadají výrazově i tělesně, kontrastuje s jejich nažehlenými kostýmky dokonale „vystajlovaných“ figur z reklamy na novou zábavnou show nebo nebankovní půjčku.
LUCIE KOCOURKOVÁ, TANEČNÍ AKTUALITY, 16. 12. 2019
Prvotní výzkum tělesné reakce na líbivé populistické fráze, vliv médií a společenská očekávání vyústil v performance, kde vystavily Johana Pocková a Sabina Bočková svá těla jako exempláře bezbrannosti. (…) vytvořily extatický výkřik nesvobodné bytosti, která si nechala odcizit vlastní pohled.
KRISTÝNA BOHÁČOVÁ, DIVADELNINOVINY.CZ, 6. 1. 2020
koncept, choreografie, účinkují Johana Pocková, Sabina Bočková
dramaturgie Viktor Černický
světelný design Eliška Kociánová
hudba Lukáš Palán
premiéra 3. 12. 2019
Johana Pocková (1992) vystudovala taneční konzervatoř Duncan Centre v Praze. Poté absolvovala stáž na Peridance Capezio Centre v New Yorku a dva roky studia na taneční akademii SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance). Jako performerka spolupracuje se souborem Cirk La Putyka a skupinou Tantehorse. V roce 2017 získala Cenu Jarmily Jeřábkové za choreografii VRAŽDA! Malá komiksová historie. Založila taneční spolek POCKetART, pod jehož hlavičkou uvádí (nejen) své choreografie, mj. Proč ne teď?, Na Váhu! nebo mezigenerační experiment Plné sklady citů, kde vedle čtyř profesionálních tanečnic a osmileté dívky vystupovala i její devadesátiletá babička. Johana Pocková svá díla ráda zahaluje do melancholického hávu, ale nechybí jim ani absurdní humor. Umění dříve vnímala jako prostředek, jímž se lze vypořádat s osobními záležitostmi a vnitřními pochody, aktuálně jsou pro ni inspirativnější společenská témata.
Konvikt = Umělecké centrum Univerzity Palackého v Olomouci
foto Vojtěch Brtnický