DIVADELNÍ FLORA
Menu

    So 21. 5. 2022 | 20:00–21:15 | Konvikt – Divadlo K3 + kostel Zvěstování Páně – zahrada

    vstupenky

    Eva Urbanová THE ESSENCE |
    Sabina Bočková – Johana Pocková – Inga Zotova-Mikshina
    TREATMENT OF REMEMBERING
    POCKetArt

    TANEČNÍ DVOJPROGRAM

    Kreativní, angažované sólo, jež získalo 2. místo a Cenu publika na prestižním stuttgartském festivalu Solo-Tanz-Theater 2021. 


    Memento mori současné civilizaci na pokraji ekologické katastrofy. Choreograficky progresivní, apelativní projekt, ověnčený na České taneční platformě Cenou diváků i Cenou mezinárodní poroty a zařazený do exkluzivního výběru platformy Aerowaves.

    Cena vstupenek:

    Taneční dvojprogram uvádíme ve dvou termínech – od 14 a od 20 hodin. 

    Eva Urbanová THE ESSENCE | Divadlo K3

    Jak sama Eva Urbanová jinotajně uvádí, její sólo je stvořené z lepkavé želatiny a růžových růží a temných momentů a strašidelných tváří a skákajících… Setkává se v něm ostrá a přímočará esence tanečnice s hřejivou modro-fialovou hudbou skladatele Aid Kida.
    The Essence je zároveň cestou k sobě sama, k podstatě tance i lidského bytí vůbec. Je kreativním angažovaným sólem mladé, původem slovenské umělkyně, v němž působivě prokazuje vyzrálost svého pohybového slovníku, poeticky nadto propojujícího textovou a časovou rovinu choreografie.
    Inscenace získala 2. místo na stuttgartském festivalu Solo-Tanz-Theater 2021 a také Cenu publika.

    choreografie, text a provedení Eva Urbanová
    hudba Aid Kid

    Slovenská tanečnice, choreografka a lektorka Eva Urbanová se od dětství vrcholově věnovala moderní gymnastice (mistryně Slovenska v kategorii B – kadetky), která ji přivedla k tanci, v němž podle svých slov našla mnohem víc svobody než ve sportu. Ve svých choreografiích cílí na studium a kritiku mechanismů sociálního systému, posílení postavení žen a na demonstraci konceptu dualismu. Zaměřuje se na rozvíjení vlastního charakteristického tanečního stylu a pohybového rukopisu, přičemž se nechává inspirovat zejména současnou izraelskou taneční scénou a oblastí fyzického divadla.
    Vystudovala choreografii na pražské HAMU a na londýnské konzervatoři Trinity Laban. Do svých projektů ji coby interpretku přizvali mj. choreografové Yukio Suzuki, Petra Fornayová či Jana Stárková. Pro budapešťskou taneční skupinu Central European Dance Theatre vytvořila choreografii DANCE is not DEAD! (2019). S performancí The Essence zaznamenala vloni mimořádný úspěch na prestižním festivalu Solo Tanz Theater Festival Stuttgart, odkud si odvezla druhou cenu i Cenu publika. S hudebníkem Aid Kidem spolupracuje opakovaně – sešli se už na projektech Ženy z hlíny či Suburbia.

    ............................

    Sabina Bočková – Johana Pocková – Inga Zotova-Mikshina TREATMENT OF REMEMBERING 
    kostel Zvěstování Páně  zahrada 

    Choreografie Treatment of Remembering se nevydává cestou angažované a křičící provokace, spíše nutí k hlubšímu zamyšlení. Tomu odpovídá i její meditativní plynutí využívající pohybový minimalismus, který ztvárňuje průběh procesu vzpomínání a ostře kontrastuje s rytmickou expresivitou demonstrující sílu důležitosti vybraných vzpomínek.
    Zuzana Smugalová, Taneční aktuality, 20. 10. 2020

    My jsme ničitelé a zároveň i nečinně přihlížející diváci. Jednejme tak, ať nemusíme podstupovat terapii rozpomínání, ale Treatement of Remembering podstupte určitě.
    Natálie Paulasová, Opera plus, 10. 10. 2010
     
    A delicate and expressive apocalyptic vision, the work is both a meditative social critique and a guide to shaping new world.
    platforma Aerowaves, The Twenty 22


    „Představte si, že dýcháte.“
    Poetické taneční obrazy dystopického rozpomínání se na člověkem vyčerpanou přírodu, která už neexistuje, jsou v Treatment of Remembering současně upomínkou i signálem současné civilizaci nacházející se na pokraji ekologické katastrofy. Jsou vzájemně sdílenou procedurou, jež divákům umožňuje rozpomenout si na vlastní prožívání přírodního zázraku a kontrastně k tomu zároveň nahlédnout realitu, ve které se dnes ve vztahu k přírodě nacházíme. Ve všech výrazových prostředcích kompaktní inscenace na pomezí současného tance a fyzického divadla kombinuje exkluzivitu pohybu, citlivost sound designu a autorské hudby spolu s extrémními světelnými atmosférami, jež umocňují intenzitu smyslového vnímání a podporují neustálou oscilaci mezi momenty vzniku a zániku.

    koncept, režie, choreografie Sabina Bočková, Johana Pocková, Inga Zotova-Mikshina
    hudba Lukáš Palán
    sound design Jakub Štourač
    scénografie Denisa Švachová
    light design Michal Horáček
    dramaturgická konzultace Petra Hauerová

    účinkují Sabina Bočková, Johana Pocková, Inga Zotova-Mikshina / Barbora Rokoszová

    premiéra 5. 10. 2020

    Umělecké propojení Johany Pockové (1992), absolventky Duncan Centre v Praze a frekventantky tanečních stáží v New Yorku a Salzburgu, a Sabiny Bočkové (1995), tanečnice s klasickou průpravou a někdejší sólistky Pražského komorního baletu, je v českém tanečním prostoru svěžím závanem držícím krok s evropskou špičkou. Autorské duo se potkalo v laboratoři Miřenky Čechové & Tantehorse – jejich první spolupráce vyústila v inscenaci !O! – Family Therapy (2018), která zkoumala problematiku duševních nemocí. Vlastní projekty, společné i sólové (posledně Johany Pockové K Madoně se rzí), uvádějí pod hlavičkou souboru POCKetART. Jeho spoluzakladatelkou je také Inga Zotova-Mikshina, jež po studiu tance v Petrohradě absolvovala ještě Duncan Centre v Praze, kde nyní vyučuje. V současnosti se autorky odklánějí od osobních témat a věnují se sociálně-kulturním fenoménům – např. mediální manipulaci v inscenaci Jáma lvová či nezvratné environmentální stopě člověka v Treatment of Remembering. Jejich přínos a tvůrčí vklad oceňuje i mezinárodní platforma Aerowaves, jež do svého každoročního prestižního výběru TOP20 nejlepších evropských tanečních děl zařadila obě uvedená díla.  

     

    foto Hubert Lankes, Günter Krämmer / Michal Hančovský