DIVADELNÍ FLORA
Menu

    St 17. 5. 2023 | 17:00–17:45 | kostel Panny Marie Sněžné

    vstupenky

    Johana Pocková & POCKetART K MADONĚ SE RZÍ

    Taneční obřad zabývající se otázkami spirituality a přesahy běžné lidské existence. Pohybově, vizuálně i hudebně kompaktní imprese Johany Pockové, jejíž svébytnou poetikou prosycenou tvorbu Flora cíleně prezentuje již potřetí za sebou. 
    English Friendly

    Cena vstupenek: 190 / 120 Kč

    Johaně Pockové [se] dařilo držet pozornost a budit zájem, což je v rámci tak lyrického tvaru třeba ocenit, stejně jako stojí za zmínku její jevištní charisma a pohybová originalita. Madona se rzí má jen asi 40 minut, ale skýtá kondenzovaný a koncentrovaný zážitek, který má potenciál přenést nás na ten krátký čas někam blízko k naší duši. A to není málo.
    Jana Návratová, Taneční aktuality, 29. 9. 2021

    Poetika intuitivní lyriky se sice dnes v pragmatickém světě současného umění moc nenosí, ale o to je právě cennější. Odkazuje totiž k těm šťastnějším stavům naší duše.
    Zuzana Smugalová, Opera+, 14. 10. 2021

     

    Byla to moje touha, touha mého okolí, pro lidi obecně, touha po duchovním, nevšedním zážitku. Touha po pocitu klidu, sentimentu, niterného zážitku z dobra a krásy. Touha po něčem, co dokáže člověka zastavit a trochu pohladitkterá dala vzniknout tomuto subtilnímu tanečnímu obřadu
    Jaké to je, zažít něco, co nás spirituálně přesahuje? Někomu se to stane v malé zapomenuté kapličce, jinému při setkání s výjimečným člověkem, někdo na tento moment čeká celý život. Sólová inscenace je inspirovaná osobním zážitkem z jednoho nečekaného setkání s obrázkem Panny Marie ve zchátralé kapličce, jež se po letech opět vynořuje z hlubin paměti a ožívá. Paměť léty zarůstá rzí a detaily malby v kapličce se vytratily. Místo toho vzniká obraz nový, složený ze vzpomínek, snů a asociací, které nabývají svou podobu v divadelní scéně.
    Johana Pocková, autorka konceptu, choreografie a interpretace, strukturovala spolu se svým týmem tuto intenzitu zvláštní chvíle do několika obrazů, výjevů a zastavení, a zpřítomnila tak různé aspekty a asociace, jimž tato mocná imprese dala podnět. Sólový zpěv s tanečním pohybem, světlo s mlhou, voda s kovem, chvíle harmonie a chvíle úzkosti vedou společný dialog o věcech, kterých se smíme dotknout jen ve vzácných chvílích.
    Přijměte naše pozvání ke společnému obřadu, malému zastavení a ztišení se v tomto uspěchaném hlučném čase!

     

    koncept, choreografie, interpretace Johana Pocková

    hudba Martin Tvrdý 
    scénografie, kostýmy Vendula Tomšů
    light design Jiří Šmirk 
    dramaturgická spolupráce Miřenka Čechová
    dramaturgická konzultace Cécile Da Costa, Dora Sulženko Hoštová
    hudební nahrávky vážné hudby Lumír Pock
    grafický design Magdaléna Hejzlarová
    poděkování Jan Tomšů, Tomáš Knapek

    koprodukce Tanec Praha / PONEC-dance venue, Tantehorse, SE.S.TA – centrum choreografického rozvoje 

     

    Johana Pocková (1992) vystudovala taneční Konzervatoř Duncan Centre v Praze. Poté absolvovala stáž na Peridance Capezio Centre v New Yorku a dva roky studia na taneční akademii SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance). Jako performerka spolupracuje se skupinami tYhle a Tantehorse. Založila a s tanečnicí Sabinou Bočkovou vede taneční spolek POCKetART, pod jehož hlavičkou uvádí (nejen) své choreografie, mj. Proč ne teď?Na Váhu! nebo mezigenerační experiment Plné sklady citů, kde vedle čtyř profesionálních tanečnic a osmileté dívky vystupovala i její devadesátiletá babička.
    Věnuje se také sociálně-kulturním fenoménům – např. mediální manipulaci v inscenaci Jáma lvová (2019) či nezvratné environmentální stopě člověka v Treatment of Remembering (2020). Přínos a tvůrčí vklad ocenila i mezinárodní platforma Aerowaves, jež do svého prestižního výběru TOP20 nejlepších evropských tanečních děl zařadila obě jmenovaná díla skupiny POCKetART. 
    Jáma lvová byla vybrána do úzkého výběru evropské platformy Big Pulse Dance Alliance a figurovala také v mzinárodním projektu Shape It!, který umožnuje umělcům ve spolupráci s dětmi přetvořit jejich dílo pro mladé diváky. Treatment of Remembering získalo Cenu Mezinárodní poroty a Cenu diváka na České taneční platformě 2021. Obě performance v minulých ročnících uvedla Flora.

    ………………………

    Interview s Johanou Pockovou
    -https://operaplus.cz/…ema-spolklo/?pa=2
    -https://operaplus.cz/…en-o-madone/

    foto Radek Herold