Čt 17. 5. 2018 | 16:00–00:00 | Konvikt – Divadlo K3
Rita Góbi VOLITANT Góbi Dance Company
VISEGRAD PERFORMING ARTS
Výbušné sólo špičkové maďarské tanečnice intenzivně napojené na robotický hudební doprovod (Dávid Szegö) vycházející z Morseovy abecedy. Minimalistická, dynamická performance oceněná na festivalu 10 Sentidos ve Valencii a zařazená do prestižního evropského výběru Aerowaves Twenty18.
choreografie Rita Góbi
hudba Dávid Szegő
světla Pavla Beranová
kostýmy Judit Sinkovics
kreativní producent Ágnes Bakk
tančí Rita Góbi
Inscenace Volitant obdržela Speciální cenu na festivalu 10 Sentidos organizovaném v květnu 2017 ve Valencii.
Inscenace je součástí prestižního výběru Aerowaves Twenty18.
Výbušné taneční sólo Rity Góbi je plné jemných náznaků: není těžké objevit zde futuristické interpretace, jakousi science-fiction předělávku Umírající labutě: namísto měkkých a lyrických tónů jej však doprovází drsné, monotónní a robotické ruchy Dávida Szega.
Tamás Halász, 14. 6. 2017, Színház
Sólo oplývá skvělou disciplínou, naprosto bezchybné od začátku do konce, bez jediného zaváhání. Inscenace je hutná a drží pohromadě.
Csaba Králl, kritik
Je těžké mluvit o performanci Rity Góbi a přitom nemluvit o ní, protože Rita Góbi a její performance jsou jedno a totéž.
Márta Péter, 29. 5. 2017, Tánckritika
Rita Góbi (1983) je tanečnice, choreografka a lektorka. Narodila se v jugoslávském, nyní srbském Novém Sadě, kde začala navštěvovat baletní kurzy. Studiu tance se poté věnovala na akademii v Budapešti a v Amsterdamu. Kariéru odstartovala v Ballet Pécs, později tančila s maďarskými ansámbly Yvette Bozsik Company, Réka Szabó Company (The Symptoms) či L1 Dance Lab, s finským Performance Sirkus nebo srbským Theatar Mimart. Spolupracovala s renomovanými choreografy, jako jsou Anna Réti, Klára Pataky, Robert Lingren, Andrea Nagy, Aniko Zsalakovics, Éva Duda či Krisztián Gergye. Byla členkou rozmanitých mezinárodních rezidenčních programů, např. amerického OMI DANCE Residency či českého SE.S.TA-KoresponDance. Českému publiku je známá z koprodukční inscenace Kontrapunkt (Counterpoint), kterou nastudovala s Andreou Miltnerovou a Janem Komárkem v roce 2016. Své choreografie zakládá na intuici a experimentování, ale precizně je konstruuje opakujícími se miniaturními pohyby a groteskními, zkreslenými prvky, jež následně transformuje. Miluje minimalismus, tělesnost těla a jeho extrémy.